Sunday, July 19, 2009

Kembara Nisa' ke Kebun Buah

Musim buah hampir berlalu. Masih kelihatan ramai penjaja membuka gerai terutama sekali di tepi-tepi jalan bagi mengabiskan buah-buahan masing-masing. Buah durian, rambutan dan manggis menjadi rebutan para pembeli apabila tiba musim buah ini.


Team Nisa' kali ini tidak melepaskan peluang untuk menikmati suasana dan musim buah c- buahan ini. Kami telah berada di perkampungan Pekan Nenas pada hari Ahad, 19 Julai 2009 untuk mengutip buah-buahan di kebun Mak Cik yang amat baik hati :)



Akhirnya Team Nisa' pulang dengan hati yang senang dan gembira pada petang itu. Alhamdulillah, banyak buah-buahan yang telah kami perolehi, rezeki la katakan. ;) Antaranya buah rambutan, pulasan, rambai dan durian.




Insyaallah, kami akan kembali lagi ke kampung ini bagi melaksanakan matlamat dakwah kami. Kembara Nisa' kali ini lebih kepada untuk melihat situasi dan keadaan perkampungan, menuntut serba sedikit ilmu, bertukar-tukar cerita dengan Mak Cik mengenai keadaan kampung tersebut dan lebih kepada aktiviti santai kami di hujung minggu. Moga Allah terus melimpahkan rezeki kepada Mak Cik. Insyaallah. Terima Kasih yang tidak terhingga dari kami Team Nisa' Gelang Patah.

Klik 'Like' untuk sebarkan...
MOHON SEBARKAN~ TERIMA KASIH~

No comments: