Monday, July 27, 2009

NISA' in the MORNING (NITM)

Laporan disediakan oleh Noor Jawahir Bt A.Raman (UKK)


Alhamdulillah, pada 26 Julai 2009, Nisa G.P telah menganjurkan program 'NISA IN THE MORNING' (NITM). Program ini telah diadakan pada 7 pagi hingga 2 petang, di Taman Mutiara Rini. Alhamdulillah kehadiran 17 orang ahli-ahli Nisa' G.P telah memeriahkan program ini. Matlamat utama NITM adalah untuk melahirkan generasi NISA' G.P yang mengamalkan cara hidup sihat dan aktif dalam kehidupan harian.

Antara aktiviti menarik yang telah dilakukan;

Sempat lagi posing bergambar selepas melakukan aerobik dengan orang awam secara berkumpulan.


Skuad Nisa G.P sedang melakukan senaman tradisional cina iaitu Tai-Chi. Dengan diketuai oleh Aina, ketua BS, kami telah melakukan Tai-Chi sebanyak 2 pusingan. Bagi penulis, senaman ini memang berbeza daripada senaman2 lain kerana ia melatih kita untuk membaiki cara pernafasan kita supaya berfungsi dengan lebih baik dan gerakannya memang perlahan. Kiranya, bagi sesiapa yang jarang bersenam atau memang tidak pernah bersenam, otot-otot badannya tidak akan 'terkejut'. Jadi kecederaan otot badan dapat dielakkan dan badan pun sihat.

Tolak, jangan tak tolak.

Sesi taaruf ahli-ahli Nisa' G.P dalam halakah pagi. Setiap ahli wajib memperkenalkan diri, memberitahu perkembangan semasa masing-masing dan wajib menjawab soalan spontan dari ahli Nisa' G.P. Selain itu, kami turut berbincang tentang isu-isu semasa.


Alhamdulillah, setelah penat beriadah di pagi hari, ahli-ahli Nisa' G.P telah dijamukan dengan nasi ayam penyek di U Mall.


Sesi kedua skuad Nisa' G.P makan. Sesi makan makanan ringan sahaja (kaya ball, chocholate wafer sambil tunggu sahabat2 lain membeli handset baru di Handset Fair di U Mall @ Gaint, Taman Universiti.

Last but not least, penulis berharap NITM diadakan secara berterusan dan komitmen ahli-ahli Nisa' G.P amat diharapkan.

::STRIVE FOR MARDHATILLAH::

Klik 'Like' untuk sebarkan...
MOHON SEBARKAN~ TERIMA KASIH~

No comments: