Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu -dari Nisa'

Hari ini, moderator mengambil kesempatan yang ada untuk mengucapkan selamat hari ibu, kepada semua ibu dan juga bakal ibu yang membaca blog ini. Semoga gembira selalu , diberkati dan beroleh kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Sebagai manusia kita dilahirkan melalui perut ibu, ibu jugalah yang menyusukan dan menyuapkan kita dikala kita lapar dan dahaga.

Ibu jugalah yang setia menemani kita dikala kesedihan dan kesepian. Ketika kita gembira juga, ibu insan pertama yang berkongsi kegembiraan bersama kita. Ketika kita sakit, ibu juga yang bersengkang mata untuk kita, malahan banyak lagi perkara lain yang ibu lakukan terhadap kita, yang tidak dapat dibanding dengan orang lain. Tidak kira tohmahan atau kejian yang diterima oleh ibu, lantaran sikap buruk kita.

Alangkah hebatnya suara hati kasih sayang yang ALLAH titipkan kepada kita, melalui ibu.

Dalam dunia, setiap manusia hanya mempunyai satu ibu, bukan dua atau tiga, jadi hargailah ibu kita dengan sebesar-besar penghargaan. Cintailah ibu dengan sepenuh cinta.

Sekali lagi, Selamat Hari Ibu buat semua ibu-ibu di Malaysia dan seluruh dunia. Terutama sekali kepada ibu-ibu kami (Nisa' GP) kerana bersusah payah menyara dan mendidik kami sehingga kami menjadi cemerlang seperti sekarang. Untuk semua, hayati sajak yang telah dibuat oleh seorang kenalan sempena hari ibu ini..

Selamat Hari Ibu

Ibu..
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..

Ibu..
Akan ku gapai kejayaan biarpun tanah tak ku pijak,
Akan ku cari kejayaan untuk kau ibu,
Itu lah yang mampu membuatkan kau tersenyum gembira melihat ku,
Akan ku jadikan bunga-bunga di taman,
tempat lebah mencari madu,
Agar madu yang manis membuatkan hidupmu lebih bererti..

Ibu..
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.


Klik 'Like' untuk sebarkan...
MOHON SEBARKAN~ TERIMA KASIH~

No comments: