Sunday, August 16, 2009

NISA' MENEROBOS GELANGGANG FUTSAL

Aisyah Humaira' Duta Nisa' GP;)

Dengan izinnya, pada pagi Ahad yang segar lagi indah ini, Nisa' sekali lagi berjaya menganjurkan Nisa' In The Morning (NITM) yang bermula seawal jam 7.30 pagi. Kali ini Nisa' berjaya menerobos gelanggang futsal di Taman Pulai Utama. NITM dimulakan dengan senaman warming up yang diketuai oleh Kak Zarith, kemudian diteruskan lagi dengan pengisian dan perbincangan isu semasa yang dikendalikan oleh wakil UPI, Kak Hunaini dan Husna.




Permainan pun dimulakan, Futsal Nisa' diteruskan dengan pembahagian ahli yang hadir kepada dua kumpulan. Setelah itu kelihatan setiap kumpulan berbincang untuk merancang strategi masing-masing. Kumpulan Hitam telah diketua oleh Kak Zi dan kumpulan Merah oleh Kak Azlina. Sesi permainan dimulakan dengan diadili oleh pengadil, Kak Haida bersama Aisyah Umairah ;)


Barisan kumpulan Hitam yang diketuai olah Kak Zi
Barisan kumpulan Merah yang diketuai oleh Kak Azlina

Setelah 15 minit bermain, pengadil memberi waktu rehat kepada pemain selama 10 minit dan permainan diteruskan untuk sesi masa yang kedua pula. Kelihatan semua ahli Nisa' berusaha bersungguh-sungguh untuk menjaringkan gol. Walaupun ini adalah kali pertama Nisa' turun ke gelanggang futsal, tetapi masing-masing telah menunjukkan prestasi yang cemerlang di gelanggang permainan. Pelbagai gaya dan ragam dapat dilihat sewaktu permainan, ada yang mengepit bola, menempis bola, memegang bola dan pelbagai lagi.

. Ahli Nisa' beraksi di gelanggang permainan
Akhirnya pengadil meniup wisel yang menandakan permainan telah tamat. Kumpulan merah berjaya mengatasi kumpulan hitam dengan 2 - 1. Hadiah telah disampaikan oleh Kak Zi selaku ketua Nisa' kepada kedua-dua kumpulan. Moga NITM yang dianjurkan oleh Biro Sukan diteruskan untuk kali yang seterusnya. Bersama kita menjaga kesihatan agar dipermudahkan segala ibadat yang hendak kita lakukan.

Kumpulan Merah telah memenangi permainan dengan mata 2 -1

Kumpulan Hitam juga turut menerima hadiah

Alhamdulillah perancangan yang dirancang telah berjaya dilaksanakan dengan jayanya. Semoga Allah terus memudahkan urusan kita seharian. Lagi 6 hari akan tibalah bulan Ramadhan yang amat kita nantikan. Sama-sama lah kita meneguhkan dan meningkatkan amal ibadat kita.


Klik 'Like' untuk sebarkan...
MOHON SEBARKAN~ TERIMA KASIH~

No comments: