Saturday, August 1, 2009

KENDARAT

'KENDARAT' perkataan yang biasa digunakan bagi membantu perjalanan kenduri perkahwinan di negeri Johor. Alhamdulillah pada 1 Ogos kali ini, Nisa' diberi peluang untuk bersama-sama menjayakan majlis perkahwinan pasangan sedondon ini Farah & Faisal.


Majlis telah bermula seawal jam 12 tengahari sehinggalah ke jam 4 ptg. Sungguh ramai tetamu yang hadir bagi memeriahkan lagi majlis perkahwinan ini. Majlis ini diadakan di rumah alumni UTM Skudai. Team Nisa' seramai 12 orang telah berada di sana seawal jam 10 pagi bagi menyiapkan persediaan hidangan makanan di bahagian luar dan dalam dewan.

Team Nisa' telah ditugaskan menyelia kawasan hidangan di bahagian luar dan separuhnya di bahagian dalam dewan. Antara jam 1 - 2 petang adalah waktu kemuncak tetamu hadir. Tidak menang tangan kami dibuatnya.:)


Apabila tetamu semakin berkurangan, kami mengambil peluang untuk menggantikan tenaga yang telah hilang, manjamu selera bersama-sama Mak cik - mak cik Catering yang didatangkan khas untuk majlis perkahwinan ini.

Lebih kurang jam 5 petang. Team Nisa' mampu tersenyum kembali kerana kerja-kerja Kendarat telah disiapkan.


Tidak melepaskan peluang untuk naik ke atas pelamin pengantin yang tersergam indah. Moga saat bahagia seperti ini akan tiba juga buat sahabat-sahabat Nisa' . :)Siapa dulu ye? Nantikan ;)
Buat pasangan Faisal & Farah, Selamat Pengantin Baru kami ucapkan. Tahniah, moga perhubungan ini berkekalan dan berpanjangan sehingga ke akhir hayat. Insyaallah. Bersamalah kita membina "Baitul Muslim" yang sebenar-benarnya.
Terima kasih kepada sahabat-sahabat Nisa' di atas penglibatan kalian. Moga mendapat ganjaran di sisiNya.
Seribu kemaafan kami hulurkan daripada semua yang terlibat dengan Majlis Perkahwinan di atas segala kekurangan sepanjang majlis berlangsung.
Kepada pihak tuan rumah, terima kasih yang tidak terhingga kerana telah menjemput kami sebagai team Kendarat untuk majlis ini. Kami pulang dengan pengalaman dan inspirasi baru. ;).

Klik 'Like' untuk sebarkan...
MOHON SEBARKAN~ TERIMA KASIH~

No comments: